Lagotronics Projects stelde haar nieuwe interactieve attractieconcept Battle Arena voor. Deze attractie is bedoeld voor zowel indoor- als outdoorparken. Bezoekers gaan tijdens de rit in competitie met elkaar in drie verschillende levels. Hun voertuigen bewegen ondertussen op en neer. Door de onverwachte bewegingen verandert ook het gevechtsveld. Hierdoor wordt elke rit uitdagend en dynamisch.
Klaar voor het grootste gevecht op elk mogelijk niveau? In de Battle Arena bewegen de gondels op en neer doorheen drie levels, dit doormiddel van een random geprogrammeerde rit. Bezoekers maken in hun gondel gebruik van een joystick, hiermee kunnen ze de gondels doen draaien. Doorheen de gehele attractie zijn doelen te vinden, op elk niveau kan men nieuwe doelen ontdekken en proberen te raken. Bezoekers kunnen ook punten stelen van hun tegenstanders in andere gondels. Er zijn ook bonusdoelen, die veel moeilijker te vinden en te raken zijn.
Punten stelen van anderen
Een nieuw en bijkomend leuk element, dat van een rit een echt gevecht maakt, is het feit dat de inzittenden punten kunnen stelen van hun tegenstanders door het raken van doelen op hun gondels. Dit gevecht kan gespeeld worden door individuele spelers, per gondels of zelfs door een team van gondels.
Het geïntegreerde puntensysteem houdt alle scores van de spelers bij. Aan het einde van de rit kunnen zij hun punten zien.
Entertainment in de wachtrij
Een extra optie is het betrekken van de bezoekers in de wachtrij in het gevecht. Spelers en doelen in de wachtrij maken de strijd nog opwindender. Hierdoor kunnen de uitdagingen van alle kanten komen. Op deze manier zullen de mensen die aanschuiven voor een ritje zich niet vervelen.
Ride System
Het attractie systeem zal gebouwd worden door ART Engineering, een Duits bedrijf. De attractie bestaat uit twaalf armen met telkens een tweepersoonsgondel. 24 spelers kunnen deelnemen aan de strijd, die verdeeld is over drie niveaus. De oppervlakte die nodig is voor een arena bedraagt 350 m2.
Bron en foto’s: Lagotronics