Sfeerverslag: Legoland Deutschland – 3 & 4 september 2021

We zijn vrijdag 3 september wanneer Hannelore en ik om 15 uur ‘s middags aankomen bij Legoland Deutschland. Deze voormiddag hebben we een kort bezoekje gebracht aan Schwaben Park, nu is het tijd om 2 dagen te genieten van Legoland want we overnachten deze nacht in het Pirateninsel Hotel dat gelegen is in het Legoland Feriendorf. Het belooft een plezante 2-daagse te worden met heel veel Lego blokjes.

Dag 1

Zoals in de inleiding vermeld kwamen we laat in de middag aan bij Legoland. Het was 15 uur toen we ons gingen inchecken bij de receptie van de Legoland hotels. Hier vind je namelijk twee hotels die allebei een volledig ander thema dragen. Ons hotel is zoals de naam al doet vermoeden in een piratenthema. Het andere hotel is een middeleeuws thema vormgegeven.

Aangezien we maar over 15 minuten onze kamer in mochten besloot ik enkele foto’s te nemen van het andere middeleeuwse hotel.

Een kleine 15 minuten later konden we dan toch voor het eerst onze kamer ontdekken. Heel lang bleven we niet op onze kamer want we wilden nog wat attracties gaan uitproberen.

Wanneer je in 1 van de Legoland Hotels slaapt zal je merken dat die niet vlak naast het pretpark liggen. Tussen de hotels en het park ligt er namelijk nog een bescheiden bos waar je door wandelt richting de ingang voor hotelgasten. Deze ingang is niet zo groot als de officiële ingang van het park maar het oogt nog altijd mooier dan de hotelingang van bijvoorbeeld de Efteling.

Veel tijd om het park te ontdekken hebben we niet meer. Het is al bijna 16 uur en het park is open tot 18 uur. Dan lees ik plots op het parkplan dat de attracties al sluiten om 17 uur zodoende ze de wachtrijen kunnen wegwerken tot 18 uur. Daarop besloten we geen tijd te verliezen en onmiddellijk naar de eerste achtbaan te gaan. De keuze viel op Drachenjagd, een junior coaster van Gerstlauer. We moesten er wel een half uurtje geduld voor hebben.

Bijna net naast Drachenjagd, vinden we  de volgende achtbaan. Zoals daarnet mogen we opnieuw een halfuur wachten bij Feuerdrache. Een achtbaan met een draak voorop die natuurlijk gemaakt is in Lego. De rit begint met een klein maar prachtig darkride stukje waar we allerlei middeleeuwse taferelen te zien krijgen. Daarna volgt natuurlijk het achtbaangedeelte dat op zich niet zo speciaal is. Desondanks scoort Hannelore hier wel haar 200ste achtbaan.

Helaas was het al na 17 uur toen we van Feuerdrache afkwamen. Daarop besloten we eens een kijkje te gaan nemen in het miniatuurgebied vooraan het park. We herkenden allerlei bekende gebouwen zoals de Eiffeltoren en het romantische Venetië. Helaas sloot om 18 uur het park waardoor we nog niet alle miniatuurgebouwen hebben kunnen bekijken.

Tijd om terug te keren naar ons hotel. Voordat we naar bed gingen besloten we een hapje te eten in Pirates Tavern Restaurant. In dit restaurant komt het eten op tafel in ovenschotels met allerlei verschillende hapjes. Dit zowel voor het voor- als het hoofdgerecht. Ook het dessert wordt op deze manier geserveerd. Bij het hoofdgerecht kregen we de keuze tussen vis of kip. Wij kozen voor de kip en die heeft ons zeker gesmaakt.

Dag 2

Deze ochtend zijn we vroeg opgestaan om te gaan ontbijten in hetzelfde restaurant als gisterenavond. Na het heerlijk ontbijt besloten we onmiddellijk door te gaan naar Legoland want we hebben nog een heleboel attracties te doen. De eerste attractie die we deden was Das Große Lego Rennen. Dit is een wilde muis achtbaan die duidelijk heel populair is want de wachtrij was al te klein om al de wachtende bezoekers een plek te geven. De achtbaankarretjes zijn gemaakt uit Lego onderdelen bekend van Lego Technics.

Das Große Lego Rennen bevindt zich vlakbij de hoofdingang van het park, net zoals de miniaturen. Daarom besloten we eerst de overige miniaturen nog eens te bekijken voordat we de rest van de attracties gingen uittesten.

We besloten een rondje door het park te wandelen om eens te genieten van dit prachtige park. Werkelijk overal vind je dieren, mensen en andere objecten gemaakt uit Lego. Dit zorgt voor een heel kleurrijk park.

Wat verderop zagen we een gondelbaan, een attractie die we beslist eens wilden uitproberen.

En zo kwamen we plots voorbij een wildwaterbaan in een jungle thema. Ook hier stond er alweer een lange wachtrij en konden we pas na 30 minuten instappen. Dschungel X-Pedition is prachtig geïntegreerd in een berg en een jungle. Tussendoor kom je dino’s tegen en worden we nat bij 1 van de 2 drops. De eerste wordt achterwaarts afgelegd. Deze attractie is zeker een aanrader wanneer je hier bent.

Achter deze wildwaterbaan vinden we nog een piratengebied. Hier vinden we nog een Splash Battle, een attractie die we beiden niet zo leuk vinden en hem daarom ook links lieten liggen. Het gebied zelf vind ik dan weer heel mooi gethematiseerd.

Het park heeft ook nog 2 darkrides. De eerste darkride die we deden was Temple X-pedition. Deze attractie is een darkride waar je met behulp van pistolen kan schieten op allerlei Egyptische wezens en objecten. Logischerwijze vind je deze attractie terug in het Egyptische gebied.

De andere darkride die we direct daarna hadden gepland was Lego Ninjago The Ride. Zoals de naam al doet vermoeden worden we hier meegenomen in de wereld van Lego Ninjago. Het was opvallend dat je hier geen pistool kreeg om op je vijand te vuren maar dat je met je handen bewegingen moest maken om iets af te vuren richting de schermen. Dit ging niet altijd zoals gepland maar het was wel tof om eens te doen.

De dag in Legoland zit er voor ons bijna op. Ik wilde nog 1 ding voordat we doorgingen en dat was het Sea Life Center in het park. Al was er wel een probleem, vanwege Covid mochten er maar een maximum aantal personen tegelijkertijd binnen. Dit resulteerde in een wachttijd van 2 uur, aldus de app van het park. We besloten toch te wachten, waar we uiteindelijk na 1 uur en 15 minuten toch naar binnen konden. Binnen kregen we geen voorshow te zien vanwege, je raadt het al, Corona. Zo liepen we direct tussen al aquaria door en konden we genieten van de wondere onderwaterwereld. Dit af en toe met een toffe Lego insteek aan de hand van een figuurtje of iets dergelijks. Het lange wachten resulteerde wel in een rustige Sea Life zonder veel volk.

Onze 2-daagse in Legoland Deutschland zit erop. Dit is met voorsprong één van de mooiste parken die ik al heb bezocht. Prachtig gethematiseerd en afgewerkt, iets waar heel wat andere parken iets van kunnen leren. Ik hoop wel dat er ooit ook eens wat extremere attracties in het park komen want dit was wel een gemis. Maar ik kan nu al met zekerheid zeggen dat ik hier nog terugkom! Auf Wiedersehen Legoland.